کار در خانه از زمان شروع همه‌گیری به یک امر عادی تبدیل شده است. با اینکه شرکت‌ها چگونگی و زمان بازگشت کارکنان را به دفتر کار بررسی میکنند، خیلی ها در مورد گزینه‌های دائمی کار در منزل یا برنامه‌های ترکیبی بحث می‌کنند. در هر صورت، در اینجا چند نکته وجود دارد که می‌توانید از خانه خود به عنوان فضای کاری خود استفاده کنید.

کار در خانه

1. یک روال تنظیم کنید

اگر برای شما کار خانگی یک امر روزمره است، این یک گام اساسی برای موفقیت است که درست مانند یک روز ساختار یافته در یک محیط اداری، یاد بگیرید که روز خود را به طور مشابه در خانه ساختار دهید.

ساعاتی را برای خود تعیین کنید و وظایف را طوری برنامه ریزی کنید که در طول روز جهت داشته باشید. برنامه را تنظیم کنید و روزانه به آن پایبند باشید. حتما زمانی را برای ناهار در نظر بگیرید و همچنین زمانی را برای استراحت برای تجدید قوا و شارژ مجدد در نظر بگیرید. 

2. کار را از خانه جدا کنید

یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌های کار در منزل، جدا کردن زندگی کاری از زندگی خانگی است. برای جلوگیری از عدم تعادل بین این دو، به ساعاتی که برای خود تعیین کرده اید پایبند باشید و زمانی که خارج از آن ساعات هستید، ارتباط خود را با کار قطع کنید.

خواه کامپیوتر را خاموش کنید، طرح های خود را کنار بگذارید یا گوشی خود را خاموش کنید. ایجاد یک فضای جداگانه برای کار، مانند یک دفتر کار خانگی، می تواند بهره وری شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. فقط به این دلیل که از خانه کار می کنید به این معنی نیست که کار تمام زندگی شماست.

3. از خانه بیرون بروید

اگرچه شما در یک دفتر شرکتی کار نمی کنید، این بدان معنا نیست که در یک مکان گیر کرده اید. در روزهایی که احساس هیجان یا بی انگیزگی می کنید، مکان را عوض کنید و کافی شاپ بروید یا دفتر خود را در اتاق مطالعه کتابخانه برای آن روز راه اندازی کنید.

کار در مکان دیگری می تواند از داشتن احساس یک روز بی ثمر و عصبانیت در خانه جلوگیری کند. حتی اگر برای یک ساعت یا بیشتر باشد، بیرون رفتن از خانه می تواند به شما کمک کند تمرکز خود را در یک محیط جدید بازیابی کنید.

4. متصل بمانید

پس از مدتی کار در خانه ممکن است احساس تنهایی و انزوا کنید. برای جلوگیری از احساس بی ارتباطی و بی حوصلگی، جلسات قهوه و قرارهای ناهار را برنامه ریزی کنید و به طور منظم با مشتریان خارج از خانه خود ملاقات کنید. حتی رفتن به یک کافی‌شاپ می‌تواند از احساس عدم ارتباط شما با دنیای کار جلوگیری کند.

5. عوامل حواس پرتی را بشناسید

معمولاً کار در خانه باعث حواس پرتی بیشتری نسبت به محیط اداری می شود. از بچه‌ها گرفته تا تماس‌های تلفنی، ممکن است روز شما بیشتر از آنچه که می‌خواهید شلوغ شود. ممکن است به راحتی نا امید شوید که روزتان طبق برنامه ریزی در این لحظات پیش نمی رود.

عوامل حواس پرتی را بشناسید و زمان لازم را برای تمرکز مجدد و بازگشت به کار اختصاص دهید. بارها و بارها رفت و برگشت از زندگی به کار می تواند خسته کننده شود و کیفیت کار شما را کاهش دهد.

منبع : خانه اسکاچ