سیم ظرفشویی

سیم ظرفشویی را می توان برای بسیاری از چیزهای اطراف خانه استفاده کرد. برخی از کاربردهای مورد علاقه ما را بررسی کنید، ممکن است از همه کاره بودن این ماده شگفت زده شوید. 

1- پشم فولادی برای لکه های سخت

اگر نیاز به پاک کردن شیره درخت، بقایای چسب یا سایر لکه های مقاوم از روی پنجره دارید، پشم فولادی را امتحان کنید. شیشه را با یک اسپریت پاک کننده پنجره (Windex) چرب کنید و لکه ها را با یک پشم فولادی بسیار ریز و احتیاط پاک کنید.

2- آماده سازی سطح بدون نقص

آیا مایلید روی پروژه تازه سمباده شده لاک بزنید؟ خوب، فقط یک ثانیه صبر کنید! قبل از اجرای پایان، پروژه را با پشم فولادی شماره 0000 مالش دهید. گرد و غبار سنباده را از آن جدا کرده و الیاف سطح را براق و درخشان خواهید کرد .

برای پاک کردن ذرات گرد و غبار یا پشم فولادی، یک پارچه Swiffer Sweeper (که در خواربارفروشی فروخته می شود) تهیه کنید . اکنون با پرداخت های روغنی (نه بر پایه آب) سطحی بکر را برای نتایج عالی تضمین کرده اید.

3- یک پیچ شل را ثابت کنید

این یک ترفند قدیمی نجار است. اگر سوراخ پیچی دارید که خیلی بزرگ است، کافی است قبل از وارد کردن پیچ، کمی پشم فولادی دور پیچ بپیچید. این اصطکاک کافی برای محکم نگه داشتن پیچ در جای خود ایجاد می کند و نسبت به پر کردن سوراخ و مته کردن مجدد نیاز به کار کمتری دارد.

4- تابه ها و ظروف فلزی را تمیز کنید

برای لکه های سرسخت و پخته شده روی ظروف استیل، پشم فولادی راه حل است. قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را خیس کنید، سپس از یک پد پشم فولادی استفاده کنید تا حتی توده‌های پخته شده را از بین ببرید.

5- فر را تمیز کنید

برای مواد غذایی سوخته که در کف فر شما چسبیده اند، پشم فولادی جایگزین بسیار بهتری نسبت به مواد شیمیایی تمیزکننده فر است. پس از اجرای چرخه خود تمیز کردن فر، از سیم ظرفشویی استفاده کنید تا بقایای سوخته را پاک کنید و فر خود را مانند روز اول بدرخشانید.

6- استارت کننده آتش

سیم ظرفشویی

آیا نیاز به ایجاد آتش دارید، اما کبریت ندارید؟ مقداری پشم فولادی و باتری 9 ولتی این کار را انجام می دهند. فقط پایانه های مثبت و منفی باتری را با پشم فولادی لمس کنید و شروع به درخشش و دود شدن می کند (باتری 9 ولتی جریانی را از طریق رشته های سیم ظرفشویی ارسال می کند) مقداری ماده شعله ور کننده اضافه کنید و آتش شروع می شود. ( تذکر : در انجام اینکار احتیاط کنید )

7- چوب را به سرعت کهنه کنید

اگر می خواهید چوب جدید را به سرعت کهنه بسازید، از مخلوط پشم فولادی و سرکه به عنوان لکه استفاده کنید.

مایع قهوه ای مایل به خاکستری، وقتی روی الوار جدید اعمال می شود، پتینه ای نقره ای به آن می دهد. این یک راه بسیار سریعتر برای ایجاد این ظاهر مورد تقاضا است تا اینکه اجازه دهید چوب شما برای چند سال بیرون بماند

8- شکاف های لانه موش را پر کنید

مقابله با مشکل موش هرگز سرگرم کننده نیست. هنگامی که کار کارآگاهی خود را انجام دادید، می توانید سوراخ های مشکوک موش را با یک دسته پشم فولادی ببندید. این ارزان است و موش ها آن را نمی جوند.

9- صافی تخلیه یکبار مصرف

مثلا قبل از اینکه حمام بعدی خود را انجام دهید، از یک پارچه پشم فولادی برای مسدود کردن مجرای فاضلاب استفاده کنید. فضای کافی برای عبور آب وجود دارد، اما موهای زشت و نازک در پشم فولادی گیر می‌کنند (و از زهکشی خارج نمی‌شوند) سپس پشم فولادی را بعد از حمام بیرون اندازید .

10- ابزار زنگ زده را تمیز کنید

در برخی موارد، هر ابزار فلزی دچار زنگ زدگی می شود. خوشبختانه، پشم فولادی در از بین بردن زنگ زدگی سطح عالی است. فقط یک دسته پشم فولادی بردارید و شروع به صاف کردن ابزار خود کنید. آنها در کمترین زمان جدید به نظر می رسند!

11- آثار لک روی کف را بردارید

کفش‌های تیره روی کف‌پوش‌های وینیل می‌توانند باعث ایجاد لک شوند. چند مالش با مقداری پشم فولادی و آثار خراش از بین خواهند رفت.

12- قیچی را تیز کنید

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما ظاهرا استفاده از قیچی برای بریدن پشم فولادی در واقع آنها را تیز می کند! چند برش از پشم فولادی لبه های برش قیچی شما را تازه می کند.

13- مداد رنگی را از کاغذ دیواری پاک کنید

پشم فولاد به اندازه کافی ساینده است تا آثار مداد رنگی را از بین ببرد. فقط مطمئن شوید که ابتدا آن را در یک نقطه نامحسوس تست کنید.

14- لوله های ورودی و خروجی هوا را مقاوم کنید

هنگامی که وسایل نقلیه خود را برای زمستان در رختخواب می گذارید، ایده خوبی است که آنها را نیز از جانوران و موجودات محافظت کنید ، اگزوز ها و پاک کننده های هوا "خانه های انتخابی" برای حیوانات هستند.

آنها را با پر کردن یک کیسه ساندویچ با پشم فولادی و سپس فشار دادن کیسه به داخل ورودی هوا و لوله های اگزوز مقاوم نگه دارید.

این کیسه رشته های پشم فولادی را از موتور دور نگه می دارد. از نوار احتیاط با رنگ روشن به عنوان یادآوری برای حذف آن در بهار استفاده کنید.

منبع : خانه اسکاچ